Is Start to Sleep iets voor jou?

De slaaptraining van Start To Sleep is een oplossing voor lichte en zware slapeloosheidsklachten.

Moeilijk inslapen

Je ligt uren wakker voor je kan inslapen of je wordt te laat slaperig waardoor je je 's ochtends niet uitgeslapen voelt of moeite hebt met opstaan.

Moeilijk doorslapen

Je wordt 's nachts regelmatig wakker of slaapt te licht. Je ziet alle uren van de klok en ligt de hele nacht te woelen tot de wekker gaat. Je voelt je niet uitgeslapen, niet energiek.

Te vroeg wakker worden

Je wordt 's avonds te vroeg moe en 's ochtends te vroeg wakker, je kan niet meer verder slapen.

Piekeren in bed en stress

Je ligt uren wakker in bed om te piekeren en je kan je gedachtenmolen niet uitschakelen.

Stoppen met slaapmedicatie

Je neemt slaapmedicatie, kent geen gevoel van natuurlijke slaapdruk meer, je wil je slaapmedicatie afbouwen en niet hervallen.

Shiftwerk of ploegenarbeid

Je moet vaak omschakelen van de dag- naar de nachtshift of andersom (kies het traject voor shiftwerkers bij je registratie).

Ik heb vanalles geprobeerd, niets werkt

Een zinnetje dat ons erg bekend in de oren klinkt. En toch merken we dat ook deze mensen, na het volgen van de slaaptraining van Start to Sleep weer vlot in- en doorslapen en meestal helemaal verlost zijn van hun slaapproblemen, tegen al hun verwachtingen in.

Start To Sleep is een oplossing voor lichte en zware slapeloosheidsklachten, met of zonder slaapmedicatie.

Je gewoontes aanpassen is al een stap in de goede richting maar vaak niet voldoende om hardnekkige slapeloosheid aan te pakken.

Tijdens Start To Sleep gaan we terug naar de ‘fabrieksinstellingen’ van je brein via evidence based methodes en begeleiding. Deelnemers die de technieken en persoonlijke slaapschema’s consequent toepassen merken een opmerkelijke verbetering na het volgen van Start To Sleep, ongeacht de soort slapeloosheidsklacht. Kan je meer progressie maken of doe je het niet goed? Dan wordt er persoonlijk ingegrepen tijdens je slaaptraining.

sleep-img
sleep-img

Een goed resultaat komt zelden enkel en alleen vanuit een automatische app

Start To Sleep is uniek in zijn vorm.

De basis van deze slaaptherapie is dezelfde als de therapie die gegeven wordt in een ziekenhuis, slaapkliniek, slaapcentrum of bij de psycholoog. Het verschil in aanpak bij Start To Sleep is echter groot. Integenstelling tot de therapie in de praktijk – waar je wekelijks 1 kort opvolg- en info-moment hebt – werken we tijdens Start To Sleep dagelijks stap voor stap naar een betere slaap
en krijg je continu toegang tot alle info en technieken. Er kijkt niet 1x per week iemand mee maar altijd. De slaaptraining van Start To Sleep bevat naast CGT-i ook ACT, Chronobiologie en relaxatietechnieken, allen evidence based.

Tijdens de online slaaptraining krijg je via het online platform dagelijks en stap voor stap alle nodige info en worden je slaapgegevens en je progressie goed in de gaten gehouden, zo kan er veel sneller ingegrepen worden wanneer je het niet goed aanpakt.

Lees ook: Wat zeggen deelnemers over Start To Sleep?

Wetenschappelijk bewezen

De online slaaptraining van Start To Sleep is gebaseerd op de Cognitieve Gedragstherapie Insomnia (CGT-i) in combinatie met ACT (Acceptance & commitment therapy), mindfulness, persoonlijk berekende slaapschema’s en persoonlijke begeleiding.

CGT-i is een veel gebruikte en tot op heden de best werkende methode om slapeloosheidsklachten te verhelpen en indien nodig slaapmedicatie af te bouwen.

Ook het nut van de overige therapie-vormen verwerkt in de training van Start To Sleep werden reeds vele malen wetenschappelijk bewezen.

sleep-img
sleep-img

Een intakegesprek is niet noodzakelijk

Je kan vandaag nog starten met de online slaaptraining want er is geen wachtlijst. De kans is groot dat je slaapprobleem al opgelost is nog voor je eventueel op gesprek komt.

De slaaptraining met persoonlijke slaapschema’s wordt gegeven door psycholoog en slaapexpert Annelies Smolders.

Annelies: “De online training is zo ontwikkeld dat het helpt bij slapeloosheidsklachten, zowel licht als zwaar, met en zonder medicatie. Daardoor is een intakegesprek vaak overbodig en niet noodzakelijk. Wel noodzakelijk: jouw slaapdagboeken en motivatie. Aan de hand van jouw gegevens, in combinatie met de slaapdagboeken die je dagelijks invult in je account krijg ik al een héél goed beeld van jouw slaapklacht(en). Vaak gaan we ook niet meer zoeken waar je slaapprobleem ooit begonnen is, daar kom je later zelf wel achter eens je terug goed slaapt, met de online slaaptraining beginnen we meteen te werken aan een oplossing.”

Heb je medische klachten die je slaapprobleem in stand houden? Spreek er dan eerst over met je (huis)arts.

Heb je andere psychologische klachten naast je slaapprobleem (paniekstoornis, angststoornis, burn-out, depressie,…)?
Start To Sleep pakt enkel je slaapprobleem aan, je eigen psycholoog kan parallel je andere psychologische klachten aanpakken.

Bekijk voor meer info de blog of raadpleeg de veelgestelde vragen

Wanneer spreken we over chronische slapeloosheid?

  • Je bent vaak of altijd moe
  • Je kan vaak niet meer zo helder denken
  • Je kan je vaak niet goed concentreren of bent minder alert
  • Je wordt depressiever
  • Je bent lichtgeraakt
  • Je kan niet op je woorden komen
  • Je bent vatbaarder voor ziektes
  • Je hebt last van kwaaltjes
  • Je lichaam en/of geheugen functioneert niet goed meer
sleep-img

Wanneer klachten langer dan enkele maanden bestaan spreken we over chronische slapeloosheid.

Chronisch slecht slapen gaat veel verder dan af en toe eens slecht slapen. Onbehandeld kan dit jarenlang aanwezig zijn en blijven, misschien zelfs je hele leven. Chronische slapeloosheid is een klacht waarmee je vaak alleen staat. Goede slapers kunnen zich nu eenmaal niet inbeelden wat een slechte slaper doorstaat.

sleep-img

Tijdelijke of korte slapeloosheid

Tijdelijke of korte slapeloosheid kennen we allemaal wel eens. Situaties genoeg die aanleiding kunnen geven tot slechte nachten. Meestal is dit ook van voorbijgaande aard en duurt het maar enkele nachten. Een korte tijd slecht slapen kan ook geen kwaad en brengt je gezondheid geen ernstige schade toe. Je denken, aandacht, geheugen, vaardigheden en humeur zullen er maar tijdelijk onder te lijden hebben.

Registreer je voor Start To Sleep bij voorkeur via je pc want dan krijg je meteen zicht op alle functionaliteiten (smartphone/tablet = beperkter).

Recente berichten