Is Start to Sleep iets voor jou?

De slaaptraining van Start To Sleep is een oplossing voor lichte en zware slapeloosheidsklachten.

Moeilijk inslapen

Je ligt uren wakker voor je kan inslapen.

Moeilijk doorslapen

Je wordt 's nachts regelmatig wakker of slaapt te licht.

Te vroeg wakker worden

Je wordt 's ochtends te vroeg wakker.

Piekeren in bed en stress

Je kan de gedachtenmolen niet uitschakelen met alle gevolgen van dien.

Stoppen met slaapmedicatie

Je neemt slaapmedicatie en je wil je slaapmedicatie afbouwen.

Shiftwerk of ploegenarbeid

Je moet vaak omschakelen van de dag- naar de nachtshift of andersom.

Ik heb vanalles geprobeerd, niets werkt

Het klinkt ons bekend in de oren en toch, Start To Sleep is een oplossing voor lichte en zware slapeloosheidsklachten, met of zonder slaapmedicatie.

Deelnemers die de technieken en persoonlijke slaapschema’s consequent toepassen merken een opmerkelijke verbetering na het volgen van Start To Sleep, ongeacht de soort slapeloosheidsklacht.

sleep-img
sleep-img

De aanpak van Start To Sleep

De basis van deze slaaptherapie is dezelfde als de therapie die gegeven wordt in een ziekenhuis, slaapkliniek, slaapcentrum of bij de psycholoog. Hier werken we dagelijks aan je slaapprobleem stap voor stap naar een betere slaap en krijg je toegang tot alle info en technieken.

Tijdens de online slaaptraining krijg je via het online platform dagelijks en stap voor stap alle nodige info en worden je slaapgegevens en je progressie goed in de gaten gehouden, zo kan er veel sneller ingegrepen worden wanneer je het niet goed aanpakt.

Wetenschappelijk bewezen

De online slaaptraining van Start To Sleep is gebaseerd op de Cognitieve Gedragstherapie Insomnia (CGT-i) in combinatie met ACT (Acceptance & commitment therapy), mindfulness, persoonlijk berekende slaapschema’s en persoonlijke begeleiding.

CGT-i is een veel gebruikte en tot op heden de best werkende methode om slapeloosheidsklachten te verhelpen en indien nodig slaapmedicatie af te bouwen.

Ook het nut van de overige therapie-vormen verwerkt in de training van Start To Sleep werden reeds vele malen wetenschappelijk bewezen.

sleep-img
sleep-img

Een intakegesprek is niet noodzakelijk

De slaaptraining met persoonlijke begeleiding wordt gegeven door psycholoog en slaapexpert Annelies Smolders.

Annelies: “De online training is zo ontwikkeld dat het helpt bij slapeloosheidsklachten, met en zonder medicatie. Daardoor is een intakegesprek vaak overbodig en niet noodzakelijk. Wel noodzakelijk: jouw slaapdagboeken en motivatie. Aan de hand van jouw gegevens, in combinatie met de slaapdagboeken die je dagelijks invult in je account krijg ik al een héél goed beeld van jouw slaapklacht(en).”

Heb je medische klachten die je slaapprobleem in stand houden? Spreek er dan eerst over met je (huis)arts.

Heb je andere psychologische klachten naast je slaapprobleem (paniekstoornis, angststoornis, burn-out, depressie,…)?
Start To Sleep pakt enkel je slaapprobleem aan, je eigen psycholoog kan parallel je andere psychologische klachten aanpakken.

Wanneer spreken we over chronische slapeloosheid?

  • Je bent vaak of altijd moe
  • Je kan vaak niet meer zo helder denken
  • Je kan je vaak niet goed concentreren of bent minder alert
  • Je wordt depressiever
  • Je bent lichtgeraakt
  • Je kan niet op je woorden komen
  • Je bent vatbaarder voor ziektes
  • Je lichaam en/of geheugen functioneert niet goed meer
sleep-img

Wanneer klachten langer dan enkele maanden bestaan spreken we over chronische slapeloosheid.

Chronisch slecht slapen gaat veel verder dan af en toe eens slecht slapen. Onbehandeld kan dit jarenlang aanwezig zijn en blijven, misschien zelfs je hele leven. Chronische slapeloosheid is een klacht waarmee je vaak alleen staat. Goede slapers kunnen zich nu eenmaal niet inbeelden wat een slechte slaper doorstaat.

sleep-img

Tijdelijke of korte slapeloosheid

Tijdelijke of korte slapeloosheid kennen we allemaal wel eens. Situaties genoeg die aanleiding kunnen geven tot slechte nachten. Meestal is dit ook van voorbijgaande aard en duurt het maar enkele nachten. Een korte tijd slecht slapen kan ook geen kwaad en brengt je gezondheid geen ernstige schade toe. Je denken, aandacht, geheugen, vaardigheden en humeur zullen er maar tijdelijk onder te lijden hebben.

Recente berichten