Is Start to Sleep iets voor jou?

Zijn volgende aspecten herkenbaar voor jou? Start to Sleep helpt je als:

je niet of moeilijk inslaapt

Jouw slaperigheid komt pas laat binnen en je wil dit vervroegen zodat je de slaap vlotter kunt vatten.

je niet of moeilijk doorslaapt

Je ziet alle uren van de klok en ligt de hele nacht te woelen tot de wekker gaat.

je te vroeg wakker wordt

Je wordt 's avonds te vroeg moe en 's ochtends te vroeg wakker.

je piekert in bed en last hebt van stress

Je kan de gedachtenmolen niet uitschakelen met alle gevolgen van dien.

je wil stoppen met slaapmedicatie

Je neemt slaapmedicatie, kent geen gevoel van natuurlijke slaapdruk meer en wilt je medicatie afbouwen.

je shiftwerk doet

We begeleiden ook shiftwerkers, kies het traject voor shiftwerkers bij je registratie.

Ik heb vanalles geprobeerd, niets werkt

Een zinnetje dat me erg bekend in de oren klinkt. En toch merk ik dat ook deze mensen, na het volgen van de slaaptraining van Start to Sleep weer vlot in- en doorslapen en vaak helemaal verlost zijn van hun slaapproblemen, tegen al hun verwachtingen in.

Start To Sleep is een oplossing voor iedereen die slecht slaapt.

Deelnemers die de technieken en persoonlijke slaapschema’s consequent toepassen merken een opmerkelijke verbetering na het volgen van Start To Sleep. Doe je het niet goed of kan je nog beter? Dan grijp ik snel en persoonlijk in.

sleep-img
sleep-img

Een goed resultaat komt zelden enkel en alleen vanuit een automatische app

Start To Sleep is uniek in zijn vorm. Ik geloof dat de relatie tussen de therapeut en patiënt de belangrijkste factor blijft om tot een goed resultaat te komen.

Deze slaaptherapie is anders dan de therapie in ziekenhuizen of in de praktijk waarbij je wekelijks 1 kort opvolgmoment hebt.

Slaapexpert Annelies Smolders volgt jou in het online platform dagelijks op, zo kan er veel sneller ingegrepen worden wanneer het de foute kant dreigt op te gaan.

Wetenschappelijk bewezen

De online slaaptraining van Start To Sleep is gebaseerd op de Cognitieve Gedragstherapie Insomnia (CGT-i) in combinatie met ACT (Acceptance & commitment therapy), mindfulness, persoonlijk berekende slaapschema’s en persoonlijke begeleiding.

CGT-i is een veel gebruikte methode en tot op heden de best werkende om slaapproblemen te verhelpen en indien nodig slaapmedicatie af te bouwen.

Ook het nut van de overige therapie-vormen verwerkt in de training van Start To Sleep werden reeds vele malen wetenschappelijk bewezen.

Registreer je voor Start To Sleep bij voorkeur via je pc want dan krijg je meteen zicht op alle functionaliteiten (smartphone/tablet = beperkter).

sleep-img
sleep-img

Een intakegesprek is niet noodzakelijk

Je kan vandaag nog starten met de online slaaptraining, de kans is groot dat je slaapprobleem al opgelost is nog voor je eventueel op gesprek komt.

Er zijn meer dan 88 slaapstoornissen en de online training is zo ontwikkeld dat hij helpt voor de meeste slaapproblemen waardoor een intakegesprek vaak overbodig is en niet noodzakelijk. De training en persoonlijke begeleiding wordt gegeven door psycholoog en slaapexpert Annelies Smolders. Plan je een intake gesprek in, ook dan gebeurt de opvolging via de online slaaptraining.

Heb je medische klachten die je slaapprobleem in stand houden? Spreek er dan eerst over met je huisarts.

Heb je andere psychologische klachten naast het slaapprobleem? Spreek erover met je psycholoog, psychiater of plan een intake gesprek bij een van onze erkende psychologen.

Wanneer spreken we over chronische slapeloosheid?

  • Je bent vaak of altijd moe
  • Je kan vaak niet meer zo helder denken
  • Je kan je vaak niet goed concentreren of bent minder alert
  • Je wordt depressiever
  • Je bent lichtgeraakt
  • Je kan niet op je woorden komen
  • Je bent vatbaarder voor ziektes
  • Je lichaam functioneert niet goed meer
sleep-img

Wanneer klachten langer dan een half jaar bestaan spreken we van een chronische slapeloosheid.

Chronisch slecht slapen gaat veel verder dan af en toe eens slecht slapen. Onbehandeld kan dit jarenlang aanwezig zijn en blijven, misschien zelfs je hele leven. Chronische slapeloosheid is een klacht waarmee je vaak alleen staat. Goede slapers kunnen zich nu eenmaal niet inbeelden wat een slechte slaper doorstaat.

sleep-img

Tijdelijke of korte slapeloosheid

Tijdelijke of korte slapeloosheid kennen we allemaal wel eens. Situaties genoeg die aanleiding kunnen geven tot slechte nachten. Meestal is dit ook van voorbijgaande aard en duurt het maar enkele nachten. Een korte tijd slecht slapen kan ook geen kwaad en brengt je gezondheid geen ernstige schade toe. Je denken, aandacht, geheugen, vaardigheden en humeur zullen er maar tijdelijk onder te lijden hebben.

Registreer je voor Start To Sleep bij voorkeur via je pc want dan krijg je meteen zicht op alle functionaliteiten (smartphone/tablet = beperkter).

Recente berichten